مدل های سرمایه گذاری در بورس


  • سرمایه گذاری در بورس به روش مستقیم :

    منظور از روش مستقیم این است که سرمایه گذار با افتتاح حساب نزد کارگزاری ها به صورت مستقیم اقدام به خرید و فروش سهم کند. در سرمایه گذاری مستقیم شما با مراجعه به صورت تلفنی و یا از طریق اینترنت می‌توانید ضمن رصد بازار اقدام به خرید و فروش سهام شرکت‌های حاضر در بورس کنید. برای این روش حرفه‌ای بودن در بازار سرمایه و شناخت کافی از سازوکار بورس و ابزارهای معامله‌گری ضروری است. افراد غیرحرفه‌ای نباید در سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاری کنند چون، ریسک و چالش‌های حضور در بورس را افزایش می‌دهد.

  • سرمایه گذاری در بورس به روش غیر مستقیم :


    سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس به این معنا است که به جای اینکه خودمان مستقیماً به خرید و فروش سهام بپردازیم، بازار را رصد کنیم و همه چیز را مورد بررسی مداوم قرار بدهیم، به افراد آگاه و متخصصی مراجعه می کنیم. این افراد متخصص به ما کمک می‌کنند، سرمایه خود را در حوزه های مختلف سرمایه گذاری به کار بگیریم. انجام سرمایه گذاری با واسطه در بورس به کسانی که زمان و وقت کافی برای یادگیری اصول سرمایه گذاری و روش‌های سرمایه گذاری در بورس ندارند، در رسیدن به سود و درآمدی مطلوب کمک شایانی می‌کند. در این صورت با اتکا به افراد ماهر در بورس، ریسک سرمایه گذاری هم کاهش می‌یابد. سرمایه گذاری غیرمستقیم هم انواعی دارد:

  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری
  • سبد گردانی اختصاصی در بورس (سرمایه گذاری در بورس از طریق سبد گردان‌ها)

معرفی سایت شرکت مدیریت فناوری اطلاعات و کدال

در سایت شرکت مدیریت فناوری اطلاعات بورس به آدرس tsetmc اطلاعات تابلوی نمادهای معاملاتی سهام تمامی شرکت ها لیست شده است، لذا برای بررسی اطلاعات مربوط به تابلو همچون قیمت، تعداد معاملات، ارزش بازاری شرکت، تعداد سهام، شناوری سهام، سهامداران حقوقی عمده و… می‌توان به این سایت مراجعه کرد. برای دریافت اطلاعات مربوط به عملیات شرکت ها همچون مقادیر و نرخ های فروش، سود ناخالص، عملیاتی و خالص و… می‌توان به سایت کدال مراجعه کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی