شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان چگونه است؟

وام ضروری بازنشستگان جزء وام‌هایی است که با درصد بازپرداخت پایین و مدت بازپرداخت بالا توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود که برای دریافت وام ضروری بازنشستگان در گام نخست باید شرایط را بررسی و پس از تطبیق تمامی امور نسبت به ثبت نام آن اقدام کرد.

به گزارش مدرسه سرمایه گذاری هاتف، وام ضروری بازنشستگان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان و موظفین  این صندوق تعلق می‌گیرد و بازنشستگان می توانند با توجه به شرایط و ضوابط اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود کنند.

مبلغ وام سیصد میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می‌کنند، واریز خواهد شد که این وام با اقساط ۳۶ ماهه و  سود ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

برای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان در گام نخست باید وارد سایت مربوطه به آدرس https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login  شده و مراحل ثبت نام را تکمیل کرد. چناچه بازنشسته‌ای پیش از این برای دریافت وام ضروری اقدام کرده، کافی است پس از ورود به سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری روی لینک ثبت نام کلیک کرده و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه خود و دریافت پیامک تایید فرایند ثبت نام را تکمیل کند.

در شرایط اعلامی وام ضروری بازنشستگان آمده، متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند؛ همچنین وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، نمی‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

 دریافت کنندگان وام ضروری بازنشستگان در نظر داشته باشند که افرادی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

یکی دیگر از شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان این است که فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از این وام استفاده کند؛ لذا سایر وراث می‌بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.

 باید در نظر داشت که، تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می‌نماید، به منظور امکان بهره مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری ، توصیه می شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.

«وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می کند، به اتفاق وراث دیگر از دفترکل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود «وظیفه بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت نام نماید تا امکان ثبت نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه بگیر از «دفترکل دوم» فراهم گردد.

ذکر شماره دفترکل بازنشستگی ، شماره ملی ، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و …… مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

یکی از نکات مهم در دریافت وام ضروری بازنشستگان این است که اولویت‌بندی پرداخت وام ۳۰میلیون‌تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام‌های سنوات گذشته» انجام می‌شود.

گفتنی است، با توجه به کثرت واجدین شرایط، امکان پرداخت به‌صورت یکجا فراهم نیست و با توجه به اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، وام‌های ضروری به‌شکل ماهانه و مرحله به مرحله پرداخت خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی