نبض بازار دوشنبه سوم مرداد


دوشنبه99.6.3
آقای روحانی به شرکت پالایش و پخش بگویید 10هزار میلیارد تومانی که به مردم سهام فروخته به بازار برگرداند تا بورس آرام بگیرد!

ریشه افت تاریخی بورس در قصه عرضه شرکت های پالایشی قرار دارد.
از وقتی دولت اعلام کرد که چهار شرکت پالایشگاهی قرار است در صندوق دارای دوم عرضه شوند معامله گرها نسبت به خرید این نمادها حساس شدند و بخش قابل توجه ای از نقدینگی بازار به سوی این سهم ها روان شد. این مسئله باعث رشد ارزش سهام این شرکت ها شد. 
مخصوصا وقتی یکی از مسئولین دولتی در مصاحبه ای اعلام کرد که قرار است 200 سهم پالایشی به قیمت 2میلیون تومان فروخته شود این رغبت بیشتر شد.
درست در زمانی که مردم در حال خرید در نماد پالایشی برای سرمایه گذاری بودند شرکت پالایش و پخش به نمایندگی از دولت در حال فروش در این نمادها بود.
این شرکت تا قبل از اصلاح شدید بازار یعنی 20 مرداد در حال فروش در این نمادها بود.
شرکت پالایش و پخش به عنوان سهامدار عمده این نمادها در این مدت بیش از 4میلیارد سهم در این نمادها فروخت.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در چهار شرکت پالایشی در ابتدای سال 1399 در مجموع 24 میلیارد و 547 میلیون سهم داشته اما سهم‌های این شرکت در چهار نماد (#شتران، #شپنا، #شبندر، #شبریز) تا تاریخ 20 مرداد به 20 میلیارد و 385 میلیون سهم رسید. 
در واقع تا قبل از اصلاح شدید بازار شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به خبرهای مثبتی که دولت در بازار تزریق کرد و به رشد قیمتی شرکت‌های پالایشی منجر شد، 4 میلیارد و 194 میلیون سهم را در بازار عرضه و از فضای مثبت بازار در جهت فروش و کسب نقدینگی استفاده کرد.

🎯  این شرکت در نماد #شتران از ابتدای سال تا 20 مرداد 99 تعداد یک میلیارد و 329 میلیون سهم در مجموع به ارزش 2 هزار و 885 میلیارد تومان فروش داشته است.
🎯 در نماد #شبندر نیز در همین دوره 747 میلیون سهم، در مجموع به ارزش یک هزار و 251 میلیارد تومان فروخته است.
🎯 در نماد #شپنا نزدیک به 3 میلیارد سهم در مجموع به ارزش 5 هزار و 250 میلیارد تومان از ابتدای سال تا 20 مرداد ماه به فروش رسانده است. 
- به این ترتیت در مجموع با فروش این سه نماد شرکت ملی پالایش و پخش درآمدی نزدیک به 10 هزار میلیارد تومانی  (9 هزار و 387 میلیارد تومان) داشته است

🎯عجیب آنکه این شرکت بعد از اینکه بازار شروع به افت کرد به عنوان سهامدار عمده حتی یک سهم هم در جهت حمایت نمادهای مربوطه نخریده .
نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان سهم در قله قیمتی این نمادها فروخته ولی الان حاضر نیست همان سهم ها را با قیمت پایین تر بخرد!

🎯اگر دولت و آقای روحانی و سایر مسئولین دولتی واقعا به فکر حمایت از بازار سهام هستند پول خود مردم را که در این نمادها خرید کرده اند برای حمایت از سهام خودشان وارد بازار کنند تا از افت قیمت ها جلوگیری کنند.
 اکثر این نمادها در این مدت حداقل حدود 30 تا 35درصد افت داشتند و حالا با 10 هزار میلیارد تومان پول می شود با قیمت های امروز حداقل 30 تا 40درصد سهام بیشتری خرید و مردم را از دلواپسی نجات داد و آرامش را به بازار برگرداند!

🎯این روزها حقوقی های مختلف در حال جمع آوری پول برای حمایت از بازار هستند در حالی که پول اصلی در اختیار شرکت پالایش و پخش قرار دارد. پولی که از خود مردم و سهامداران گرفته شده حالا باید برای خود آنها وارد سهم شود.
آقای روحانی این انتظار زیادی نیست که به شرکت های دولتی زیر مجموعه تان دستور بدهید از سهام خودش با پول مردم حمایت کند!

🎯لطفا این مطلب را آنقدر دست به دست کنید تا دست صاحبش(آقای روحانی) برسد!

 

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی