چطور وام ودیعه مسکن دریافت کنیم؟

با تصویب نمایندگان مجلس سقف وام ودیعه مسکن برای اجاره نشینان تهرانی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت تا اجاره نشینان بتوانند با دریافت این وام بخشی از کمبود خود را برطرف کنند.

همزمان با اوج‌گیری کرونا در کشور دولت برای حمایت از اجاره نشینان اقدام به ارایه وام ودیعه مسکن در شهرهای بزرگ و کوچک کرد. در سال ۹۹ وام ودیعه ۳۰ میلیون تومان برای مستاجران تهرانی در نظر گرفته شد و این رقم در سال ۱۴۰۱ صد میلیون تومان بود.

همزمان با رشد فزاینده اجاره بها در شهرهای بزرگ نمایندگان مجلس رقم وام ودیعه را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دادند تا مستاجران بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهند.

دریافت وام ودیعه مسکن توسط مستاجران دارای شرایط و ضوابط خاصی است که پیش از اقدام باید آن را بررسی کرد. در گام نخست باید در سامانه tem.mrud.ir اقدام به ثبت‌ نام کرده و مراحل و شرایط تعیین شده را گام به گام پیش برد.

 از شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲​، می‌توان به اینکه متقاضی وام ودیعه مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و اجاره نامه ارائه شده باید رسمی بوده، اشاره کرد. جهت پذیرش نهایی وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ نیز لازم است متقاضی، دو هفته پس از زمان معرفی به بانک، اسناد خود را تحویل بانک داده و ضامنین خود را معرفی نماید.

متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید متاهل بوده یا سرپرست خانواده باشد. همچنین اجاره نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن، می بایست به صورت رسمی تنظیم گردیده یا اینکه در سامانه ایران املاک، به ثبت رسیده و دارای کد رهگیری نیز باشد.

یکی از شرایط دریافت وام ودیعه مسکن این است که تاریخ اجاره نامه ارائه شده می بایست، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

لازم به ذکر است، اگر ثبت نام کننده وام ودیعه مسکن، واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن​ شناخته شود و جهت دریافت تسهیلات اجاره خانه به بانک معرفی گردد، لازم است که ظرف مدت دو هفته، از زمان معرفی به بانک، مدارک لازم را برای اخذ این تسهیلات، به بانک ارائه نموده و ضامنین خود را معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست وام ودیعه مسکن متقاضی رد خواهد شد.

البته در سال جدید شرایط برای برخی مستاجران که نیازمند وام ودیعه مسکن هستند، تغییر یافته است. زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست هستند می‌توانند برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند.

 

همچنین مردانی که سابقا، سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد هستند هم می‌توانند از وام ودیعه مسکن بهره‌مند شوند.

متقاضیان وام ودیعه مسکن باید در نظر داشته باشند که هنگام بارگذاری اجاره ‌نامه تمامی شرایط را داشته باشد.

اجاره نامه‌ای که برای دریافت وام ودیعه مسکن، در این سایت بارگذاری می شود، می‌بایست، به طور رسمی تنظیم شده باشد. (یعنی در دفتر اسناد رسمی و توسط سردفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.)همچنین اجاره نامه باید در سامانه ایران املاک iranamlaak.ir ثبت شده و کد رهگیری از این سایت دریافت کرده باشد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، ثبت قراداد های اجاره، در سایت ثبت معاملات و املاک کشور و اخذ کد رهگیری از این سامانه، تنها برای صاحبان دفاتر املاکی که دارای مجوز از اتحادیه صنف مشاوران املاک بوده، امکان پذیر است و دفاتر املاک فاقد مجوز و افراد عادی، امکان اخذ کد رهگیری از این سایت را ندارند.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی