چگونه برای دریافت کد بورسی احراز هویت حضوری کنیم؟

احراز هویت برای دریافت کد بورسی به دو روش انجام می‌شود که روش حضوری احراز هویت این روزها طرفداران کمتری دارد.

به گزارش موسسه هاتف،در روزهایی که بازار سرمایه شرایط مناسبی را پشت سرمی‌گذارد این بازار از نظر جذابیت برای مردم به سطح قابل قبولی رسیده است. حضور در بازار سرمایه و انجام معاملات بورسی در روزهای خوب بورس جذاب و اثر بخش است. معامله در بازار سرمایه نیاز به دریافت کد بورسی دارد که نوعی کد معاملاتی انحصاری برای معامله‌گران به شمار می‌رود.

معامله‌گران پس از ثبت‌نام در سامانه سجام و طی مراحل، باید کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای تکمیل مراحل و دریافت کد بورسی احراز هویت شوند.

بر اساس قانون بازار سرمایه، احراز هویت برای دریافت کد بورسی به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود. مقاله پیش‌رو به شما می‌گوید، که برای احراز هویت حضوری نیاز به چه مدارکی دارید و چه مراحلی را باید طی کنید.

احراز هویت حضوری برای دریافت کد بورسی نیاز به طی مراحل سخت و پیچیده‌ای ندارد. معامله‌گران باید مدارک مورد نیاز خود را به همراه داشته و به یک پیشخوان دولت برای احراز هویت حضوری مراجعه کنند.

پس از مراجعه به  یکی از پیشخوان‌های خدمات دولتی باید فرم‌های مرتبط با احراز هویت حضوری برای دریافت کد بورسی  را پر کرده و مدارک مورد نیاز را به مسول مربوطه تحویل داد. پس از اینکه مدارک تکمیل شد و ثبت تمامی مراحل صورت گرفت باید هزینه مورد نظر برای احراز هویت حضوری را در دفتر پیشخوان پرداخت کرد.

 در روش دیگر برای احراز هویت حضوری می‌توان به یکی از دفاتر کارگزاری‌های منتخب مراجعه کرده  و ارائه درخواست دریافت کد بورسی در این مراکز کرد. کارگزاری مورد نظر در زمان ثبت در سامانه سجام از سوی مخاطب مشخص می‌شود و کاملا انتخابی است.

برای دریافت کد بورسی و انجام مراحل کامل احراز هویت حضوری باید تمامی مدارک شناسایی اعم از شناسنامه، کارت ملی و پرینت ثبت‌نام در سامانه سجام و شماره حساب بانک مورد نظر به دفتر پیشخوان دولتی و یا دفتر نمایندگی کارگزاری منتخب ارایه شود.

یکی از مهمترین مواردی که در دریافت کد بورسی مد نظر  قرار می‌گیرد، روش احراز هویت است. بسیاری از مخاطبان احراز هویت غیرحضوری را بر احراز هویت حضوری ترجیح می‌دهند، شاید دلیل این موضوع تلف شدن وقت مراجعین در دفاتر پیشخوان دولتی و یا نمایندگی کارگزاری‌ها باشد.

همچنین در زمان شیوع ویروس کرونا در راستای حمایت از فعالان بازار سرمایه، روش‌ احراز هویت غیرحضوری  برای دریافت کد بورسی در نظر گرفته شد و بسیاری از معامله‌گران این روش را به دلیل صرفه‌جویی در وقت و تسریع در روند ثبت‌نام و دریافت کد بورسی بر احراز هویت حضوری ترجیح می‌دهند. 

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی