چگونه برای دریافت کد بورسی احراز هویت غیرحضوری کنیم؟

دریافت کد بورسی مانند گذشته شرایط سخت و پیچیده‌ای ندارد. ثبت‌نام در سامانه سجام و انجام تمامی مراحل به صورت اینترنتی به یک مزیت برای ورود معامله‌گران جدید به بازار سرمایه تبدیل شده است.

دیگر نیاز نیست معامله‌گران برای ورود به بازار سرمایه به صورت حضوری به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و روند بروکراسی اداری را برای دریافت کد بورسی طی کنند؛ بلکه انجام تمامی امور به صورت اینترنتی روند دریافت کد معامله‌گری را تسریع کرده است.

پس از اینکه معامله‌گر ثبت‌نام در سامانه سجام را انجام داد باید برای دریافت کد بورسی و اتمام مراحل ثبت‌نام اقدام به احراز هویت کند. در سال‌های اخیر احراز هویت برای دریافت کد معامله‌گری به دو صورت حضوری  و غیر حضوری انجام می‌شود.

از آنجایی که در دنیای امروز مشغله‌های کاری فراوان شده و فرصت‌ها کمتر می‌شود، استفاده از سیستم آنلاین و وجود شرایطی که نیاز به حضور مخاطب در محل خاصی نباشد، یک مزیت به شمار می‌رود. احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی هم این ویژگی‌ را برای معامله‌گران بازار سرمایه دارد.

معامله‌گران می‌توانند از طریق بسترهای اینترنتی احراز هویت خود را از منزل و به صورت غیرحضوری انجام دهند. در این مقاله شرایط و چگونگی احراز هویت غیرحضوری برای تکمیل ثبت‌نام و دریافت کد بورسی بررسی می‌شود.

هر معامله‌گری می‌داند که ثبت نام در سامانه سجام یکی از مراحل اصلی برای دریافت کد بورسی و ورود به بازار سرمایه است. ثبت نام در سامانه سجام به صورت کاملا غیر حضوری انجام می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست؛ اما به دلیل اینکه در زمان ثبت نام هیچ مدرک خاصی از فرد خواسته نمی شود، فرد باید بعد از اتمام ثبت نام برای احراز هویت اقدام کند. در سال های گذشته احراز هویت سجام فقط به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر پیشخوان امکان پذیر بود؛ اما در سال‌های اخیر احراز هویت سجام در منزل نیز امکان پذیر شد.

به احراز هویت غیرحضوری، احراز هویت آنلاین و یا اینترنتی هم گفته می‌شود. برای انجام این کار می‌توان با در دست داشتن یک گوشی هوشمند در منزل مراحل را تکمیل کرد.

در گام نخست باید  یکی از اپلیکیشن های منتخب برای احراز هویت سجام را دانلود کرده و بر روی گوشی نصب کرد. معمولا اپلیکیشن ها در سه نسخه وب، اندروید، آی او اس موجود هستند. اگر از نسخه تحت وب استفاده می‌شود باید لپ تاپ و یا کامپیوتر دارای وب کم باشد. 

پس از بازشدن برنامه باید وارد بخش احراز هویت سجام شده و کد ۱۰ رقمی سجام را در این بخش وارد کرد. بعد از اینکه کد سجام به درستی وارد شد، یک پیامک حاوی کد چند رقمی ارسال می‌شود، کافیست کد ارسالی را در مرحله مربوطه وارد کرده و به مرحله جدیدی ورود پیدا کنید.

در مرحله بعد باید سریال کد ملی‌تان را در بخش مربوطه وارد کنید. وقتی تمامی این مراحل طی شد، نوبت به تایید تصویر شما می‌رسد.

با در دست داشتن دوربین جلوی گوشی و یا روشن کردن وب کم باید یک تصویر سلفی مناسب ثبت کرده و آن را در سامانه بارگذاری کرد.

در گام بعدی بر روی یک صفحه صفحه امضا اختصاصی فرد باید ثبت شده و تصویر آن در سامانه بارگذاری شود.

یکی از مراحل مهمی احراز هویت غیر حضوری ، گرفتن فیلم از ثبت‌نام کننده است. در مرحله ثبت‌نام یک فیلم باید بارگذاری شود که تصویر فرد زمانی که جمله اختصاص یافته از سوی سامانه را می‌خواند باید بارگذاری شود.

فرصت لازم برای خواندن متن ۱۵ ثانیه است و اپلیکیشن ها از طریق هوش مصنوعی فیلم ارسال شده را اعتبارسنجی می‌کنند و اگر مورد تایید بود، احراز هویت به تایید می‌رسد.

احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی هزینه چندانی ندارد و هزینه آن ۱۰ هزار تومان است که این مقدار در برخی اپلیکیشن‌ها کمتر هم می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی