کوچ استخراج کنند گان رمز ارز ها


مقصد بعدی ماینرها کدام قاره‌ است؟

کوچ استخراج‌کنندگان 

قطب استخراج رمزارزها در حال جابه‌جایی است. قانون‌گذاری چینی باعث ایجاد فضای نااطمینانی برای فعالان صنعت استخراج رمزارزها شد و همین امر موجب شد قطب اول ماینینگ جهان سودای تغییر پیدا کند. استخراج‌کنندگان، در جست‌وجوی مقصدی امن با سیاست‌های مالیاتی مناسب و هزینه‌های انرژی پایین هستند. این ویژگی‌ها موجب شد نگاه فعالان این حوزه به آمریکای شمالی و آسیای مرکزی معطوف شود.

 لانه‌گزینی ماینرهای چینی

بعد از قانون‌گذاری چینی‌ها برای استخراج‌کنندگان رمزارزها، کوچ ماینرها در حال مشاهده است. قوانین سخت‌گیرانه چینی‌ها به بهانه‌های محیط‌زیستی موجب شد بسیاری از فعالان این صنعت، چین را که زمانی قطب صنعت استخراج در جهان بود، دیگر گزینه مناسب ندانند و به جست‌وجوی مقصدی جدید باشند. به گفته متخصصان این صنعت، عواملی مانند زمان‌های اولیه برای ایجاد سایت‌های میزبانی، هزینه‌های انرژی و نیروی کار، سیستم‌های مالیاتی، آب‌وهوا و محیط‌های سیاسی و تجاری از جمله مواردی است که برای استخراج‌کنندگان تعیین مسیر خاص برای مهاجرت را دشوار می‌کند. در حالی که آمریکای شمالی یک مقصد اصلی برای ماینرها به شمار می‌رود، آسیای مرکزی، آمریکای لاتین و اروپا در آینده ممکن است حتی مدعیان جدی‌تری باشند. برخی از فعالان در صنعت ارزهای دیجیتالی به احتمال زیاد از این توسعه استقبال خواهند کرد؛ زیرا نشان‌دهنده توزیع غیرمتمرکز نرخ هش (Hash Rate) در سراسر جهان است و می‌تواند به طور بالقوه ترس از تاثیر استخراج‌کنندگان چینی بر شبکه بیت‌کوین را کاهش دهد. بر اساس برآوردهای نیک هنسن، مدیرعامل شرکت استخراج رمزارز Luxor مستقر در سیاتل، حدود ۲۵ درصد از نرخ هشی که به دلیل سرکوب چین از ماه مارس آفلاین شده است، به آمریکای شمالی ختم می‌شود و ۲۵ درصد دیگر به کشورهای آسیای مرکزی مانند قزاقستان، مغولستان و بخش‌هایی از روسیه می‌رسد. به گفته هنسن، ۱۵ درصد از نرخ هش شبکه بیت‌کوین به آمریکای لاتین و ۱۰ درصد می‌تواند به کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کند و بقیه هرگز به صورت آنلاین باز نمی‌گردند.

مسیر دقیق مهاجرت استخراج‌کنندگان چینی هنوز مشخص نیست. برآوردهای هنسن تا حدی بر اساس گفت‌وگوهای او با استخراج‌کنندگان و تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر این است که چه کسانی به منابع و زیرساخت‌های مناسب برای دسترسی آنلاین استخراج‌کنندگان در ۶ تا ۱۲ ماه آینده دسترسی دارند.

هنسن گفت: ‌من می‌دانم که ایالات متحده در حال حاضر منابع انرژی قابل‌توجهی در اختیار دارد که می‌توان از آن استفاده کرد و برخی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های انرژی می‌خواهند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. اما واقعیت این است که آنها ممکن است نتوانند به اندازه کافی نیازهای مصرفی انرژی را تامین کنند، تا هرطور که می‌خواهند مصرف کنند و این باعث می‌شود که این استخراج‌کنندگان چینی مکان‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهند.‌

  آمریکای شمالی، آسیای مرکزی، مقصد جدید

آرتور لی، مدیرعامل یک شرکت معدنی مستقر در پکن گفت هزینه‌های کمتر انرژی، نیروی کار، حمل و نقل، تعرفه‌ها و مالیات در آسیای مرکزی و برخی از کشورهای اروپای شرقی دلیل اصلی انتخاب این مناطق توسط برخی از استخراج‌کنندگان چینی به جای آمریکای شمالی است. قیمت برق در آسیای میانه که شامل مالیات و سایر هزینه‎های مربوطه است، به طور متوسط ​​۰۵/ ۰ دلار در کیلووات ساعت (kW/ h) برآورد می‌شود. در حالی که مزارع استخراج در تگزاس در محدوده مشابهی هستند، سایر ایالت‌های ایالات متحده قیمت بالاتری خواهند داشت. هزینه کمتر انرژی یکی از عوامل مهم در تعیین حاشیه سود استخراج‌کنندگان است. علاوه بر انرژی کلی ارزان، هزینه نگهداری پایین، مزیت دیگری برای استخراج‌کنندگان در آسیای مرکزی است. همچنین تعرفه‌های وارداتی که آمریکا برای واردات از چین وضع کرده است، موجب شده است تا آسیای مرکزی مقصدی جذاب‌تر برای استخراج‌کنندگان باشد. این بدان معنا نیست که آمریکای شمالی از معادله خارج شده است. برخی از استخراج‌کنندگان چینی، ایالات متحده و کانادا را برای مقررات دوستدار رمزنگاری، شرایط سیاسی و محیط کسب و کار که در آن ذی‌نفعان پاسخگو هستند، انتخاب می‌کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی