کپی تریدینگ چیست؟


حتما شما معامله‌گر‌هایی را دیده‌اید که سالانه سود بسیاری بر تمام سرمایه خود کسب می‌کنند. با دیدن این افراد حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که آن‌ها چطور فعالیت می‌کنند چگونه به این نتایج دست پیدا می‌کنند. کپی تریدینگ راه حلی است که برای پاسخ به این سوال ایجاد شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با پدیده کپی تردینگ در ارز‌های دیجیتال آشنا کنیم.

چرا کپی تریدینگ؟

بسیاری از معامله‌گران تازه‌کاری که فعالیت خود را در بازار ارز‌های دیجیتال آغاز می‌کنند به دلیل تجربه کم و ماهیت پیچیده بازار ارز‌های دیجیتال متحمل ضرر‌های سنگینی می‌شوند. با استفاده از پدیده کپی تریدینگ به این افراد امکان کپی و رونوشت برداری از معاملات معامله‌گران حرفه‌ای داده می‌شود. با این کار آن افراد که تجربه و سواد کمی در بازار دارند می‌توانند بدون وارد شدن مستقیم به معاملات کسب سود کنند.

 

چه تریدری را برای کپی تریدینگ انتخاب کنیم؟

همانطور که تا کنون متوجه شده‌اید در کپی تریدینگ شما دقیقا از معاملات یک شخص دیگر کپی برداری می‌کنید. برای انتخاب فردی که از آن کپی برداری می‌کنید باید به نکاتی مثل ریسک‌پذیری توجه خود را جلب کنید. مثلا اگر شما فردی ریسک‌گریز هستید نمی‌توانید با معامله‌گری که استراتژی مخاطره‌آمیزی دارد همکاری کنید. حجم سرمایه مورد نظر شما نیز عاملی تاثیرگزار در این موضوع است. با توجه به میزان سرمایه‌ای که می‌خواهید در معاملات درگیر کنید می‌توانید معامله‌گران و روش کار آن‌ها را بررسی کنید و آن شخصی که به روحیات و اهداف شما نزدیک‌تر است برگزینید.

کپی‌ تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

در پلتفرم‌هایی که برای کپی تریدینگ طراحی شده‌اند شما می‌توانید به تعداد زیادی معامله‌گر دسترسی داشته باشید و روند فعالیت‌ آن‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کنید. پس از انتخاب معامله‌گر مورد نظرتان برای کپی تریدینگ به طور خودکار سایت حساب شما را به حساب آن معامله‌گر متصل می‌کند و هر پوزیشنی معاملاتی که آن معامله‌گر بگیرد برای شما هم اتخاذ می‌شود. شما در موفقیت‌ها و شکست‌های آن معامله‌گر شریک هستید و هر اتفاقی که آن معامله‌گر رقم بزند، سرمایه شما هم درگیر می‌شود. برای همین انتخاب دقیق و اصولی معامله‌گر در کپی تریدینگ اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بنابراین پیش از آغاز کپی تریدینگ تاریخچه معامله‌گر یا تریدر مورد نظر خود را با دقت بررسی کنید و از تخصص و دانش او مطلع شوید.

 

 

 

مزایا و معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ نیز مانند هر امری دارای مزایا ومعایب مختص به خود است. در این بخش از مقاله سعی در بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ در بازار ارز‌های دیجیتال داریم. کپی تریدینگ مدت‌ها است در بازار فارکس و طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به تازگی در بازار ارز‌های دیجیتال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نوسانات شدید و ماهیت هیجانی بازار ارز‌های دیجیتال برخی از معامله‌گران از آن دوری می‌کنند و ترجیح می‌دهند در بازار‌هایی با ریسک کمتر به فعالیت بپردازند. بازار ارز‌های دیجیتال هنوز بازاری جدید و کم حجمی است این موضوع سبب می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال در برابر نهنگ‌ها و شرکت‌های بزرگ آسیب‌پذیر باشد. به همین دلایل بسیاری از کارشناسان موافق انجام کپی تریدینگ در بازار ارز‌های دیجیتال نیستند.

از مزایای انجام کپی تریدینگ می‌توان به کاهش ریسک انجام معاملات تریدر‌های تازه کار نام برد. بسیاری از افراد تازه وارد و بی تجربه به بازار‌های مالی پس از دیدن یک دوره آموزشی یا مطالعه یک کتاب راهنما احساس می‌کنند دیگر قادر به کسب سود در معاملات هستند. با انجام چند معامله و ضرر‌های پشت سر هم و از دست دادن سرمایه به این موضوع پی می‌برند که هنوز آماده انجام معاملات در بازار پیچیده ارز‌های دیجیتال نیستند. با انجام کپی تریدینگ دیگر شما لازم نیست متحمل ریسک بسیاری با سرمایه خود شوید و با سپردن حساب خود به یک معامله‌گر ماهر می‌توانید به سود برسید.

با کپی تریدینگ زمان بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت. از زمان خود می‌توانید برای یادگیری و آموزش بیشتر استفاده کنید تا پس از مدتی شخصا معاملات را انجام دهید.

کپی تریدینگ برای افراد با مهارت و با تجربه نیز دارای محاسن بسیاری است. آن‌ها می‌توانند از دانش و مهارت خود کسب در‌آمد کنند و انجام معاملات برای خودشان به هر میزان که مردم دیگر از روی آن‌ها کپی کنند درآمد بیشتری کسب کنند.

با ورود معامله‌گران حرفه‌ای بازار روند منطقی به خود می‌گیرد و این امر سبب می‌شود مردم بیشتری به بازار ارز‌های دیجیتال اعتماد کنند و برای سرمایه‌گذاری سرمایه خود را وارد این بازار کنند.

سخن آخر

امروز با هم به پدیده کپی تریدینگ در بازار ارز‌های دیجیتال پرداختیم. در ابتدا از چرایی و فلسفه ایجاد کپی تریدینگ سخن گفتیم. در ادامه راجع به چگونگی انتخاب معامله‌گر و چگونگی انجام کپی تریدینگ و مزایا و معایب انجام این فعالیت توضیح دادیم. به یاد داشته باشید ماهرترین معامله‌گران نیز در برخی از معاملات خود شکست می‌خورند پس اصول مدیریت سرمایه و ریسک را فراموش نکنید. شما با ثبت نام در باین ارز می‌توانید به آسانی و با پایین‌ترین کارمزد به معامله‌ ارز‌های دیجیتال بپردازید.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه

۶۰ ساعت ویدئو
سطح دوره (پایه : بدون پیش نیاز)

ویدئوی معرفی